Dobry pozycjoner - talent czy umiejętności?

Dobry pozycjoner – talent czy umiejętności?

Jeśli wiemy już z na czym polega pozycjonowanie, warto przyjrzeć się bliżej specyfice pracy osób, które specjalizują się w tego typu działaniach. Ze względu na to, że istotą pozycjonowania jest osiąganie jak najwyższej lokaty w wyszukiwarkach internetowych, pozycjoner to również specjalista w dziedzinie marketingu internetowego. Oczywiście musi posiadać odpowiednią wiedzę informatyczną, ale na tym nie kończą się kompetencje i umiejętności dobrego pozycjonera.

Wystarczy zapoznać się z anonsami dotyczącymi pracy dla pozycjonerów, aby z grubsza wyobrazić sobie zakres cech i predyspozycji, jakie powinien posiadać taki fachowiec. Jeśli chodzi o to, co najbardziej wymierne i najłatwiejsze do zdefiniowania, będą to kwalifikacje takie jak znajomość PHP, JavaScript, XHTML/HTML, CSS, MySQL. Profesjonalista w zakresie pozycjonowania musi oczywiście posiadać wiedzę z zakresu SEO i SEM, budowy stron internetowych. Specjalista ds. pozycjonowania powinien mieć w małym palcu informacje na temat praktycznego zastosowania produktów takich jak Google AdWords czy AdSense. Doskonale wie jak wykorzystać w swojej pracy blogi i portale społecznościowe.

Oczywiście na tym nie kończą się umiejętności najlepszych w tej branży. Pozycjoner świetnie porusza się w zagadnieniach marketingowych, aktualnych trendach w sieci. Bardzo istotna jest też umiejętność porozumienia z klientem, ponieważ to właśnie pozycjoner powinien poznać zaplecze SEO, potrzeby, oczekiwania i możliwości pozycjonowanej firmy oraz strony. Wytrawny pozycjoner potrafi spojrzeć na serwis klienta zarówno pod kątem koniecznej optymalizacji, jak i działań copywriterskich – opracowania formy i treści. Można śmiało powiedzieć, że dobry pozycjoner jest niezbędny zarówno w czasie rozmów z klientem – wyceny i opracowania strategii działania, jak i na etapie prac programistycznych. A to już nie lada umiejętność – znaleźć wspólny język z często niezdecydowanym klientem oraz informatykami, programistami, copywriterami. A zatem dobry pozycjoner to również znakomity organizator i koordynator działań całego zespołu.