Podstawy działania pozycjonera
Dla klientów chcących uzyskać jak najlepsze wyniki w pozycjonowaniu liczą się fakty. Interesuje ich nie tylko ostateczny efekt, ale także to, w jaki sposób do niego dochodzi. Praca pozycjonera polega między innymi na wyborze słów kluczowych charakterystycznych dla branży oraz usług klienta. Równie istotne są modyfikację strony domowej firmy pod kątem różnych wyszukiwarek na przykład Google czy mniej popularnej w Polsce Yahoo. Jednym z działań jest jak największe rozpowszechnienie strony WWW klienta w katalogach i wyszukiwarkach. Po wykonaniu tych czynności następuje analiza oraz dostosowywanie poszczególnych parametrów według konkretnych fraz. W tym czasie można zaobserwować efekty pracy, czyli rosnącą pozycję strony w wyszukiwaniach. Firma podejmująca się pozycjonowania tworzy odpowiednie dokumenty przedstawiające wyniki swojej pracy. W każdym miesiącu klient ma wgląd w dokładne zmiany, jakim poddana została jego witryna oraz to jak zmiany wpłynęły na popularność firmy.