Pozycjonowanie pod wyniki lokalne
Internet kojarzy się nam często z globalnym zasięgiem, działaniami marketingowymi zakrojonymi na szeroką skalę. Ale przecież wiele firm, instytucji, organizacji, które promują się w sieci, to działalność stricte lokalna. Statystyki mówią o tym, że ponad 95% internautów szuka w Google takich firm. Coraz częściej szukamy dobrej restauracji, sklepu z interesującym asortymentem czy lokalnego producenta właśnie w tej najpopularniejszej wyszukiwarce. A zatem marketing internetowy, w tym efektywne pozycjonowanie, to również ogromne szanse na promocję dla mniejszych, lokalnych podmiotów.
W tym kontekście warto na pewno zwrócić uwagę na zmianę algorytmu Google, dzięki której uruchomione zostały wyniki lokalne. W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że taka formuła pozwala efektywnie pozycjonować firmę na poszukiwane frazy ogólne. Oczywiście determinuje to odpowiednio zaplanowaną strategię pozycjonowania pod wyniki lokalne. Proces pozycjonowania rozpoczyna się często od optymalizacji strony i już na tym etapie konieczne jest zastosowanie działań takich jak np. przygotowanie właściwych nagłówków, treści, które będą uwzględniać nazwę podmiotu, miejscowość, adres. Umieszczenie takich danych na poszczególnych podstronach, wkomponowanie w formę i treść to zadanie dla pozycjonera, copywriterów, programistów. Zmiany w lokalnym SEO to również odpowiednie podejście do strategii pozyskiwania linków. Oczywiście ważna jest zarówno ich ilość, jak i jakość, ale pozycjonowanie pod wyniki lokalne to również konieczność umieszczania nazwy i adresu na innych serwisach internetowych, w katalogach firm.
Widać wyraźnie, że pozycjonowanie lokalne przynosi wymierne efekty praktycznie wszystkim stronom. Przede wszystkim mamy efektywnie pozycjonowany serwis, widoczny w wyszukiwarce po wpisaniu ogólnych fraz kluczowych, co przekłada się na większe zainteresowanie czy dochody. Firma pozycjonująca ma na swoim koncie sukces, kolejnego zadowolonego klienta i oczekiwane wpływy. I wreszcie jest zadowolony internauta, który wpisując usługi, nazwy, produkty, uzyskuje interesującą go, konkretną odpowiedź – firmy najbliższe jego miejsca zamieszkania czy aktualnej lokalizacji.