Pozycjonowanie w pigułce – warto wiedzieć

Pozycjonowanie w pigułce – warto wiedzieć

Żyjemy w dobie gadżetów, mobilnych nowinek technologicznych, a internet stanowi praktycznie nieodłączny element życia zawodowego, towarzyskiego, rozrywki, edukacji i pracy. Większość internautów wielokrotnie słyszy i wykorzystuje pojęcia takie jak wyszukiwarka, pozycjonowanie, marketing internetowy. Ale czy wszyscy wiedzą czym tak naprawdę jest np. pozycjonowanie, kto może skorzystać z tej metody, na czym polega i jakie są jej wymierne efekty?

Najczęściej spotykane sformułowanie i metoda to oczywiście pozycjonowanie w Google. Nie bez powodu jest to najpopularniejsza wyszukiwarka, której każdego dnia zadaje się miliony pytań. Dla fachowców w dziedzinie pozycjonowania jest to proces, na którego skuteczność składa się wiele elementów. Zawsze jednak powinien być oparty na ścisłej współpracy z klientem, dokładnym poznaniu jego potrzeb oraz możliwości i wspólnym monitorowaniu efektów i ewentualnych korektach. Pozycjonowanie jest również procesem wieloetapowym, zaplanowanym na dłuższy okres czasu, dopasowany do oczekiwań klienta. Czas, podobnie jak całe podejście do pozycjonowania danej strony, wymaga indywidualnego traktowania, bez wpadania w pułapkę rutyny.

Pierwszym etapem pozycjonowania jest audyt, czyli analiza strony internetowej pod kątem wymagań wyszukiwarki Google. Po takim wnikliwym rozpoznaniu można opracować i wdrożyć plan poprawienia strony i jej atrakcyjności dla mechanizmów Google – ten etap to optymalizacja strony. Jednym z jego elementów jest dobór i dopasowanie ważnych, kluczowych (pozycjonowanych) fraz oraz nasycenie treści na stronie tymi istotnymi dla klienta sformułowaniami. Profesjonaliści w dziedzinie pozycjonowania stosują metody uczciwe, dopuszczone przez Google i osiągają zamierzony efekt, czyli uzyskanie konkurencyjnej pozycji w wyszukiwarce. W zależności od specyfiki i potrzeb klienta, efekty pozycjonowania są rozliczane abonamentowo, opłatą za efekty w postaci uzyskania danej pozycji albo bardziej wymierne – za produkty sprzedane przez sklep internetowy, dzięki pozycjonowaniu danych fraz.