SEO w dalszym ciągu młoda forma reklamy w sieci
Pozycjonowanie stron zrodziło się w momencie powstania wyszukiwarek internetowych. Dosyć niedawno, bo w okolicach roku dwutysięcznego manipulacja kodem strony oraz słowami kluczowymi zaczęła przeradzać się w to, co dzisiaj nazywamy pozycjonowaniem. W naszym kraju cały proces rozpoczął się kilka lat później, więc w dalszym ciągu można uznać go za młody rodzaj marketingu internetowego skierowany na optymalizację wyszukiwania witryny.
Ewolucja w tym zakresie jest jednak bardzo szybka. Zmiany, jakie wprowadzono w ciągu kilku ostatnich lat wskazały drogę, jaką mają podążać dzisiejsze firmy zajmujące się pozycjonowaniem. Określono także etyczne oraz nieetyczne formy pozycjonowania tak by zapobiec chaosowi wśród wyszukiwania stron oraz nieuczciwej konkurencji wykorzystującej słowa kompletnie niezwiązane z branżą swoich klientów. Na dzień dzisiejszy usługi związane z SEO stały się powszechną formą reklamy wielu firm. Internet zaczął stanowić groźną konkurencję dla telewizji, co pokazują ostatnie sondaże przeprowadzone między innymi w stanach.
W sieci wiele rzeczy można zrobić samemu jednak pozycjonowanie strony na własna rękę jest bardzo ryzykowne. Jedynie profesjonalne firmy znające najnowsze trendy i zasady w optymalizacji stron WWW mają pewność, że ich działania nie zaszkodzą stronie. Przy złym podejściu można doprowadzić nawet do zablokowania strony w wynikach wyszukiwania. Dlatego właśnie rynek SEO rozwija się tak prężnie, co świadczy o wielu kontraktach ze znanymi powszechnie markami ze świata motoryzacji, telekomunikacji czy handlu.